ЖИТТЯ 3.0 ІНДУСТРІЯ 4.0 СУСПІЛЬСТВО 5.0 ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА ШІ / LIFE 3.0 INDUSTRY 4.0 SOCIETY 5.0 DIGITAL ECONOMY AI

Анотація:У статті розглядається питання конкурентоспроможності ланцюгів поставок в умовах цифрових трансформацій та постійних економічних змін. Тлумачення поняття конкурентоспроможності може відрізнятися залежно від досліджуваного об’єкта, тому, окрім загального визначення поняття «конкурентоспроможність», здійснено аналіз поняття конкурентоспроможності ланцюгів поставок і конкурентоспроможності ланки ланцюга поставок у сучасній літературі та надано власне узагальнене визначення поняття. Методи визначення рівня конкурентоспроможності, що…

Written by

×

Аспекти підвищення конкурентоспроможності ланцюга поставок в умовах цифрової трансформації економіки. 

Анотація:
У статті розглядається питання конкурентоспроможності ланцюгів поставок в умовах цифрових трансформацій та постійних економічних змін. Тлумачення поняття конкурентоспроможності може відрізнятися залежно від досліджуваного об’єкта, тому, окрім загального визначення поняття «конкурентоспроможність», здійснено аналіз поняття конкурентоспроможності ланцюгів поставок і конкурентоспроможності ланки ланцюга поставок у сучасній літературі та надано власне узагальнене визначення поняття. Методи визначення рівня конкурентоспроможності, що застосовуються для оцінки рівня конкурентоспроможності продукції чи підприємства, не завжди можуть бути застосовані до ланцюгів поставок через специфіку їх функціонування. У роботі наведено можливі якісні та кількісні методи визначення рівня конкурентоспроможності, такі як: метод балів, метод рангів, метод інтегральної оцінки, SWOT-аналіз, евристичні методи та інші. Деякі з методів, зокрема метод балів та SWOT-аналіз, були адаптовані для ланцюгів поставок і продемонстровані в практичному застосуванні на умовних прикладах для наочності. Виокремлено характеристики, що впливають на конкурентоспроможність ланцюга поставок, зокрема гнучкість, надійність, ефективність, інтеграція. Наведено можливі шляхи для поліпшення цих характеристик. Визначено, що поліпшення рівня конкурентоспроможності окремої ланки ланцюга поставок приводить до поліпшення рівня конкурентоспроможності всього ланцюга поставок, причому за одночасного поліпшення рівня конкурентоспроможності відразу декількох ланок ланцюга поставок може спостерігатися ефект синергії в контексті конкурентоспроможності. У розрізі конкурентоспроможності ланки ланцюга поставок доречним є врахування специфіки функціонування учасника ланцюга поставок, його бізнес-процесів, кількості вхідних і вихідних матеріальних потоків та потоків інформації. У статті проведено аналіз останньої ланки ланцюга поставок – логістики «останньої милі» в електронній комерції, яка набирає дедалі більше обертів в Україні, у тому числі через пандемію COVID-19 та повномасштабне російське вторгнення у 2022 році. Запропоновано шляхи для поліпшення рівня конкурентоспроможності останньої ланки ланцюга поставок на прикладі електронної комерції.

Ключові слова: ланцюг поставок, конкурентоспроможність, логістика «останньої милі», цифрові трансформації.

Скіцько В. І., Войніков М. Ю. Аспекти підвищення конкурентоспроможності ланцюга поставок в умовах цифрової трансформації економіки. Бізнес Інформ. 2023. №3. C. 81–89. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-3-81-89

Blog at WordPress.com.

Design a site like this with WordPress.com
Get started